DEVAK - Tanıtım Broşürü

3. SINIF EĞİTİMLERİ 43 PROBLEM ÇÖZME / AKIL YÜRÜTME, FİKİR OLUŞTURMA, ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE ANALİZ Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır. 3. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir. Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimiz hayatımızı olumsuz etkileyen ve zamanımızı çalan problemler ve çatışmalar ile nasıl başa çıkılabileceklerini, problemleri çözmek için nasıl bir süreç izlememiz gerektiğini, analiz etme ve farklı düşünme konusunda neler yapılması gerektiğini, bizi negatif duygulardan pozitif ve olumlu düşünmeye ve davranmaya yönlendiren, öz farkındalığımızı anlamaya yönelik neleri yapmamız gerektiğini bu eğitimde bulacaklardır. Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz Problem/Çatışma’yı tanımlamayı öğrenerek, iş yerinde çatışmaya sebep olacak olası konular nelerdir, Problemin ve Çatışma’nın nedenleri nelerdir, Problem çıkmasını ve Çatışmayı önlemek için nelere dikkat etmeliyiz, kendimizi daha etkin nasıl yönetiriz, öz farkındalığımızı geliştirmek konularında neler yapmalıyız ile ilgili ipuçlarını bulacaklardır. Genel Bilgi: Bir problem, eğer rahatsızlık hissi uyandırıyorsa ve çözüm yolları var ise problem olma özelliği taşıyor demektir. Bir problem çözmek için öncelikle o problemi belirlemek gerekir. Daha sonra problemle ilgili ne anladığımıza, neyi bildiğimize dair cevapları vermemiz gerekir, bu da problemin anlaşılmasına işaret eder. Sonraki aşamada ise; tahminlere bağlı olarak çözüm önerileri geliştirilir. Bu tahminler; deneyimlerimiz göz önünde bulundurularak oluşturulur. Problemi belirledikten sonra problemin çözümünde kullanılacak kaynaklar belirlenir ve bu doğrultuda bilgiler toplanır. Kaynaklar belirlendikten sonra çözüm önerilerinin problem çözmede etkin olup olmadığı araştırılır. Geliştirilen öneriler arasından çözüme en uygun olan bu aşamada belirlenir ve çözüme en uygun olduğu toplanan bilgiler ışığında ispatlanır. En son aşamada nihai bir sonuca varılır. Çözüm önerileri test edilerek genel bir sonuca varılır ve problemi çözmede etkin sonuçlar çıkaran bir rapor hazırlanır. Problem çözme yönteminin bazı zorlukları olabilir. Örneğin uzun bir süreç olabilir ve her konuda uygulanamayabilir. Kaynakların temini maddi açıdan yük taşıyabilir. Raporun değerlendirme aşaması kolay olmayabilir. Problem çözme yönteminin çok sayıda yararı vardır. Bu yöntemi uygulayanlarda ilgi ve istek uyandırır ve özgür bir düşünme ortamı sunar. Kaynak toplama sürecinde farklı fikirlerden yararlanma fırsatı sunar. Karar verme sürecinde düşünme yetisini geliştirir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=