DEVAK - Faaliyet Raporu 2023

DEVAK FAALİYET RAPORU 2023 15 • Araştırma Tabanlı Öğrenme: Öğrencilere, belirli bir konu veya sorun hakkında araştırma yapma görevleri verilir. Öğrenciler, kaynaklar araştırır, verileri toplar, analiz eder ve sonuçları sunarlar. Bu yöntem, öğrencilere kendi öğrenme süreçlerini yönlendirme ve derinlemesine anlayış geliştirme fırsatı sunar. • Probleme Dayalı Öğrenme: Öğrencilere gerçek dünya problemleri sunulur ve bu problemleri çözme görevleri verilir. Bu, öğrencilerin problem çözme ve analitik düşünme becerilerini geliştir- melerine yardımcı olurken, aynı zamanda öğrenmenin anlamlı ve uygulanabilir olmasını sağlar. • Proje Tabanlı Öğrenme: Öğrenciler, belirli bir konu veya sorun etrafında bir proje geliştirirler. Bu projeler genellikle multidisipliner yaklaşımları gerektirir ve öğrencilere araştırma, tasarlama, uygulama ve sunum yapma becerilerini geliştirme fırsatı sunar. • Deneyimsel Öğrenme: Öğrencilere deneyimler ve uygulamalar yoluyla öğrenme fırsatları sunulur. Bu, saha çalışmaları, laboratuvar deneyleri, simülasyonlar veya pratik uygulamalar gibi yöntemlerle gerçekleştirilebilir. Bu tür deneyimsel öğrenme, öğrencilerin öğrenmeyi somutlaştır- masına ve daha derinlemesine anlamalarına yardımcı olur. • Tartışmalar ve Grup Çalışmaları: Tartışma ve grup çalışmaları, öğrencilerin sadece akademik bilgiyi değil, aynı zamanda iletişim, iş birliği ve problem çözme gibi yaşam becerilerini de geliştir- melerine olanak tanır. Bu nedenle, eğitimde tartışma ve grup çalışmalarına daha fazla önem verilmesi önemlidir. Bu, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirirken, kendilerini ifade etme ve başkalarının görüşlerini anlama yeteneklerini artırır. Bu başlık altında öğrenilenlerden birkaçı; Eleştirel Düşünme Becerilerini Geliştirme: öğrencilerin farklı bakış açılarını değerlendirme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirme fırsatı sağlar. Öğrenciler, argümanları analiz eder, kanıtlar sunar ve mantıklı sonuçlara varma sürecinde becerilerini kullanırlar. İletişim Becerilerini Geliştirme: öğrencilerin fikirlerini etkili bir şekilde ifade etmelerini sağlar. Öğrenciler, konuşma becerilerini geliştirir, düşüncelerini açık ve net bir şekilde aktarır ve başkalarının fikirlerini anlamak için dinleme becerilerini güçlendirirler. Empati ve Anlayışı Artırma: Tartışma ve grup çalışmaları, öğrencilerin başkalarının pers- pektiflerini anlamalarını sağlar. Öğrenciler, farklı görüşleri dinleyerek empati geliştirirler ve bu da daha verimli bir iş birliği ortamı yaratır. Problem Çözme ve Karar Verme Becerilerini Güçlendirme: Tartışma ve grup çalışmaları, öğrencilere birlikte çalışarak ortak bir hedefe ulaşma ve zorlu sorunları çözme fırsatı verir. Bu, öğrencilerin problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Sorgulama temelli öğretim sınır tanımaz. Düşündüren ve keşfetmeye dayalı doğası gereği bireyin içindeki “en mükemmeli” ortaya çıkarmada sorumluluk almalarını sağlar ve bu da edinilen bilgile- rin daha anlamlı ve kalıcı hale gelmesine yardımcı olur. Kişisel gelişim yolculuğunda ise katkıları sayılamayacak kadar sonsuz olabilir. Eleştirel düşünme becerilerini geliştirir, anlamlandırmayı ve kavramayı öğretir, öğrenmeyi ilginç ve kalıcı kılar, hayat yolculuğunda keşif yapmanın keyfine yol açar, merak duygusunu yüreklendirir sosyal ve duygusal öğrenmeyi de geliştirmektedir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=