DEVAK - Faaliyet Raporu 2022

2. SINIF EĞİTİMLERİ ÖĞRENME ÇEVİKLİĞİ Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır. 1. Sınıf bursiyerleri için planlanmış tek eğitimdir ve katılım mecburidir. Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimizin öğrenme sürecinde kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu üstlenmelerini, öğrenme sürecinin çeşitli yönleriyle ilgili karar alma ve öz düzenleme yapma fırsatlarını keşfetmelerini ve de süreç içerisinde zihinsel yeteneklerini kullanmalarını sağlamak. Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimizin ezberciliği önleyerek araştıran, üreten, sorun çözen ve eleştirel düşünebilen bireyler olması hedeflenmektedir. Genel Bilgi: Öğrenmenin aktifliği 18. Yüzyılda "Öğrencinize ders anlatmayın; önce çözme gereksinimi duyacağı sorunu yaşasın, sonra kendisi öğrenecektir" diyen Jean-Jacques Rousseau'nun eğitim felsefesinde de mevcuttu. Aktif öğrenme, öğrenenin kendi öğrenmesinin yönetim ve sorumluluğunu taşıdığı, öğrenme sürecinde hem zihinsel hem de fiziksel yönden aktif olduğu, süreç boyunca sürekli olarak alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle ilerlediği ve süreç sonunda kalıcı öğrenmeler sağlandığı bir öğrenme modelidir. Öğrenenin öğrenme sürecine aktif katılımını sağlama amacına yönelik olarak kullanılan stratejilerin en önemlileri arasında; 1. Projeye Dayalı Öğrenme, 2. Probleme Dayalı Öğrenme, 3. İşbirlikçi Öğrenme, 4. Sorgulamaya Dayalı Öğrenme yer almaktadır. Bu eğitimde aktif öğrenme stratejilerinin içselleştirilmesi ve bursiyerlerimizin öğrenme sürekliliğinin sağlanması hedeflenmiştir. DEVAK FAALİYET RAPORU 23

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=