DEVAK - Faaliyet Raporu 2022

DUYGUSAL ZEKA Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır. 2. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir. Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimizin sadece Bilişsel Zekâ değil aynı zamanda Duygusal Zekâ’yı da kullanmayı ve değerlendirmeyi öğrenmeleridir. Kendini Tanıma, Kendini Yönetme, Karşıdakini Tanıma ve Karşıdakini Yönetme olan Duygusal Zekanın 4 boyutunu da anlamalarını sağlayarak uygulayabilmeleri için beceriler kazandırmak öncelikli amaçtır. Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz kendilerini ve karşılarındakileri daha iyi tanıyan, kendi duygularını tanımlayabilen, anlamlandıran, yöneten ve kendini karşı tarafa en uygun biçimde ifade eden bireyler haline geleceklerdir. Genel Bilgi: Kendimizin ve başkalarının duygularını daha iyi algılamak, anlamak ve yönetmek için tüm duyguları daha yapıcı bir şekilde ele almamız ve duyguları daha iyi kullanabilmemiz için Duygusal Zekâ (EQ) becerilerine sahip olmamız gerekir. Bu beceriler, özel ve iş yaşamındaki başarı konusunda en az Bilişsel Zekâ (IQ) kadar önemlidir. EQ, IQ’dan farklı olarak, geliştirilebilen bir zekâ türüdür zira EQ daha az kalıtım yüklüdür. EQ becerileri öğretilebilir. Böylece kendimizin ve gelecek nesillerin yaşam kalitesinde önemli bir fark yaratabiliriz. Daha sağlıklı nesiller yetiştirebilir, depresyondan, yeme bozukluklarına ve bağımlılıklara uzanan geniş bir yelpazedeki riskleri azaltabiliriz. Duygusal Zekâsı yüksek olan bireyler, aile ve sosyal çevrelerinde iyi ilişkiler kurabilen, başarıyı daha kolay yakalayabilen, daha fazla üretebilen ve kariyerinde daha hızlı yükselebilen kişilerdir. 2. SINIF EĞİTİMLERİ 20 DEVAK FAALİYET RAPORU

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=