DEVAK - Faaliyet Raporu 2018

DEVAK FAALİYET RAPORU 2018 ŞEVVAL PINAR GÜLER DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME 3. SINIF “Üniversiteye başladığım ilk günden beri sosyal ve aktif bir öğrenciydim. Akademik eğitimin öneminin yanı sıra, bu donanımı kullanabilecek sosyal ve iletişimsel becerilerinin de geliştirilmesi gerekliliğinin farkındaydım. Erasmus Öğrenci Ağı (ESN) 1989 yılında Brüksel’de kurulan Avrupa Komisyonu’nun da desteklediği bir gönüllü öğrenci topluluğu. ESN, Erasmus Programı kapsamında yabancı ülkelerde öğrenim gören ve orada yaşayan öğrencilere manevi destek verip onlara yabancı bir ülkeye adapte olabilmeleri ve gittikleri ülkenin kültürünü daha iyi tanıyabilmeleri için yardım eder. Ben de iki yıldır ESN’de gönüllü olarak çalışıyorum ve ESN Dokuz Eylül Üniversitesi’nde Etkinlik Koordinatörüyüm. ESN Türkiye’nin ulusal komitelerinden birinde takım üyesiyim. Bu deneyimlerimle İngilizcemi geliştirmenin yanı sıra; iletişim becerisi, yeni bir kültüre hızlı adapte olabilme, takım çalışması, zaman yönetimi, liderlik vb. alanlarda yetkinlikler kazandım. Her şey bir yana gönüllü olarak çalışmak ve insanlara yardımcı olabilmek büyük bir mutluluk.” ŞAKİR OKTAY GÜR KOÇ ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ VE EKONOMİ 3. SINIF “Young Guru Academy’de (YGA) ilk gönüllü olduğumda YGA’yi lise ve üniversite öğrencileri için liderlik programı düzenleyen bir sivil toplum kuruluşu olarak tanımlıyordum. Ancak gönüllü olarak çalışmaya başladığımda gördüm ki; YGA toplumun sorunlarına sivil toplumun vicdan kanadıyla bakmasının yanı sıra, bu sorunlara teknoloji temelli inovatif çözümler de getiren bir inovasyon merkezi gibi çalışıyor. Bu sayede bir kanadı donanım, diğer kanadı vicdan olan çift kanatlı liderler yetiştirme vizyonunu hayata geçiriyor. Görme engelliler için WeWalk, çevre dostu Yüzer Güneş Panelleri ve çocuklara bilimi sevdirmeyi amaçlayan Twin bu inovasyonlardan sadece birkaçı. YGA’da gönüllü olduğum süre boyunca Anadolu’ya Bilim Seferberliği Projesinde sorumluluk aldım. Bu proje kapsamında devlet korumasına muhtaç çocuklara, köy okullarındaki öğrencilere ve görme engellilere ülkenin çeşitli illerinde bilim seansları yaptık. Dezavantajlı bölgelerde çocuklara imkân verildiğinde başardıklarını, bilimi bir seçenek olarak görebildiklerini ve yüzlerindeki gülümsemeyi görmek ülkemiz gençliği ile ilgili umudumu arttırıyor ve bu projede neyi neden yaptığımı bir kez daha anlıyorum.” 55

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=