DEVAK - Faaliyet Raporu 2013

Liderlik Programlarımız Liderlik eğitimleri, kişide yaratabildiği etki ile ölçülebilir. Liderlik eğitimleri kısa vadede kişiye hangi ùQJùUđOHELOLU VRQXÍODUà VDÛODPDNWDGàU" /LGHUOLN JHOLąLPLQH GHULQ YH NDOàFà HWNL \DSDQ XQVXUODU KDQJLOHULGLU" Kişinin zihin yapısında sağlanacak değişim, uzun vadeli ve kalıcı etki sağlarken, liderlik becerilerinin geliştirilmesi ile liderlik araçlarının kullanımı ise daha az kalıcı etki sağlar. Yani, bir çok eğitimden sonra, katılımcılarda görülen birkaç küçük değişiklik, esas ve köklü değişim ve gelişimin habercisi olmayabilir. Bu nedenle; eğitim, katılımcının zihin yapısına katkı sağladığı oranda derin ve kalıcı bir değişim yaratabilir. George Bernard Shaw’un dediği gibi; “Değişim olmadan gelişim imkânsızdır, zihnini değiştiremeyenler, hiçbirşeyi değiştiremezler.” 'HORLWWH /LGHUOLN (QVWLWđVđ WDUDIàQGDQ Ń/LGHUOLÛLQ .Hąğń Ń*HOHFHÛLQ /LGHUOHULń ŃqDWàąPD <ùQHWLPL YH Müzakere Sanatı” programları yöneticiler için özel olarak tasarlanmıştır. Liderliğin Keşfi: Bu eğitim 3 ana bölümden oluşmaktadır. Her şeyden önce “Nefs’e Liderlik”, ardından “Başkalarına Liderlik” ve son olarak içinde bulunduğumuz sistemi yönetmek ve değiştirmek için “Organizasyonel Yapıya Liderlik”. Geleceğin Liderleri: Bu eğitim 3 ana bölümden oluşmaktadır. Liderliğin temeli olan “Öğrenme ve Dinleme”, ardından “Nefs’e Liderlik” ve son olarak “Başkalarına Liderlik”. Çatışma Yönetimi: İstekler aynı olduğunda, yeterince kaynak varsa uyumlu yaşamak kolaydır. Öte yandan kaynaklar kısıtlı, istekler farklı ise; bu “çatışma” zeminini besler. Birlikte yaşayan, birlikte çalışan, paylaşmaya gelince kişisel çıkarları nedeniyle çatışmalara girenler, iç barış bozulduğu için “iş barışı”nı da bozarlar. Bireyin kişiliği, olayları algılama biçimi ve duyguları, sonuçları olumlu ya da olumsuz etkiler. İş hayatında kişiler ortak bir hedefe koşmaları gerekirken, yeterli bir müzakere becerisine sahip olmadıkları için çatışmaları doğru yönetemedikleri zamanlarda, daha derin bir hale gelen farklılıklar çözümsüzlüğe doğru gider. Bu da doğal biçimde, kaynak ve ilişki kaybına yol açar. Kişi, bu eğitimde çatışmaların nasıl yönetilmesi gerektiğini deneyimleyerek, bir çatışma ile karşılaştığında sonuca varmak için, yaklaşımını karşı tarafla nasıl uyumlu hale getireceğini öğrenecektir. 57

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=