DEVAK - Faaliyet Raporu 2013
28 çºÇ çÇÇ Vakfımızın Millward Brown Türkiye ofisi ile gerçekleştirdiği “Y Kuşağı İnovasyon” araştırmasında, bu jenerasyonun iş dünyasına ve inovasyona bakış açısını ortaya koymanın yanı sıra Deloitte Global tarafından aynı konu ve soru setiyle gerçekleştirilen araştırmayı da destekleme ve kıyaslama imkânı yaratıldı. İnovasyonu, işletmeler için ilk üç amaçtan biri olarak algılayan Y kuşağı, bir organizasyon eğer ünvandan bağımsız olarak fikir üretimini, paylaşımını destekleyen bir liderliğe ve geleceğe dair açık bir vizyona sahip ise; iç süreçlerinin sürekli ilerlemesini veya gelişmesini taahhüt ediyor ise işte o zaman inovatiftir demiştir. İnovasyonu bir işletme için dördüncü sırada sayan Türkiye’deki Y kuşağı ise, düzenli öğrenimi teşvik eden, çalışanların bireysel ve mesleki gelişmelerine olanak tanıyan ve yaratıcılığı teşvik eden organizasyonları inovatif olarak görmektedir. Kamu sektörünün inovasyona ihtiyacı yok Türkiye’de inovasyona en çok ihtiyaç duyulan sektörler arasında tüketim, enerji ve teknoloji yer alırken, dünya genelinde eğitim, enerji ve kamu kurumları ilk üç sırayı paylaşıyor. Ayrıca Türkiye’de diğer ülkelerin aksine %65 gibi yüksek bir oranda kamu sektörünün inovasyona ihtiyacı olmadığı belirtilmiştir. Teknoloji, tüketim ve üretim ise hem Türkiye’de hem de dünya genelinde inovasyondan sorumlu sektörler olarak belirtilmiştir. Hem dünya genelinde (%65), hem de Türkiye’de (%51) Y kuşağının yarısından fazlası, inovatif fikirler için desteklenen ve ödüllendirilen bir şirkette çalıştığını belirtmiştir. Ancak Y kuşağı çalıştıkları şirketlerde çok düşük bir oranda ünvandan bağımsız fikir yaratımını ve paylaşımını destekleyen bir liderlik anlayışı olduğunu aktarmıştır (Dünya %26, Türkiye %16). Ek olarak Türkiye’deki Y kuşağı, çalıştıkları şirketlerin yeterince inovatif olmadığını ve hatta inovasyona önem vermediğini de belirtmektedir.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=