Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
1. Sınıf bursiyerleri için planlanmış tek eğitimdir ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimizin öğrenme sürecinde kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu üstlenmelerini, öğrenme sürecinin çeşitli yönleriyle ilgili karar alma ve öz düzenleme yapma fırsatlarını keşfetmelerini ve de süreç içerisinde zihinsel yeteneklerini kullanmalarını sağlamak.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimizin ezberciliği önleyerek araştıran, üreten, sorun çözen ve eleştirel düşünebilen bireyler olması hedeflenmektedir.
Genel Bilgi: Öğrenmenin aktifliği 18. Yüzyılda "Öğrencinize ders anlatmayın; önce çözme gereksinimi duyacağı sorunu yaşasın, sonra kendisi öğrenecektir" diyen Jean-Jacques Rousseau'nun eğitim felsefesinde de mevcuttu.
Aktif öğrenme, öğrenenin kendi öğrenmesinin yönetim ve sorumluluğunu taşıdığı, öğrenme sürecinde hem zihinsel hem de fiziksel yönden aktif olduğu, süreç boyunca sürekli olarak alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle ilerlediği ve süreç sonunda kalıcı öğrenmeler sağlandığı bir öğrenme modelidir.
Öğrenenin öğrenme sürecine aktif katılımını sağlama amacına yönelik olarak kullanılan stratejilerin en önemlileri arasında;
yer almaktadır.
Bu eğitimde aktif öğrenme stratejilerinin içselleştirilmesi ve bursiyerlerimizin öğrenme sürekliliğinin sağlanması hedeflenmiştir.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
2. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimizin eğitim ve özel hayatlarında etkin ve dengeli iletişim kurabilmelerini sağlamaktır. Kendilerini daha iyi ifade edebilmelerini, kendileri ve diğerlerinin dilini ve stilini anlayabilmelerini, onların ihtiyaçlarını fark edebilmelerini sağlamak eğitimin temelini oluşturur. Diğerleri ile aynı dili konuşmak ve empati kurmak temel amaçlar arasındadır.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz şiddetten uzak, kendini ve karşısındakini anlamaya ve dinlemeye yönelik bir dil olan “Ilımlı-İletişim” dilini öğrenecek ve bunu giderek daha fazla oranda yaşamlarına uygulayacaklardır. Bu eğitim, bursiyerlerin, kendilerini daha iyi ifade etmelerini ve diğerlerine empati kurmalarını sağlayacaktır. “Ilımlı-İletişim” diliyle iletişim kurmak yaşamlarında fark yaratacaktır.
Genel Bilgi: İnsan yapısı gereği, sosyal bir varlıktır ve hayatını sağlıklı bir şekilde idame ettirebilmesi için iletişim kurmalıdır. İnsanoğlu varoluşundan beri iletişim kurmuş ve bu sayede uygarlıklar meydana gelmiş ve medeniyet bugünkü halini almıştır.
Etkili iletişim, vermek istediğiniz mesajı en net haliyle ve mümkün olan en kısa sürede iletmektir. Ancak, vermek istenilen mesajın net bir şekilde ifade edilmediği, ana konudan uzaklaşarak önemsiz detaylara odaklanıldığı ya da mesajı iletme aşamasında yanlış kelime ve ifadelerin kullanıldığı bir iletişim, sağlıklı sonuçlar doğurmaz ve amacına ulaşamaz. İletişim kurarken sorun yaşamamak için, etkili iletişim becerilerine sahip olmak bunun çok önemlidir.
Günümüz dünyasında teknolojinin gelişmesi ile her şeyin hızlandığı ve birçok iletişim kanalına maruz kaldığımız bugünlerde yoğun iş hayatı ve gün içerisinde birçok işi halletmek zorunda olmak etkili iletişim kurmayı neredeyse zorunlu hale getiriyor.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
2. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimizin takım bilincini kazanmalarıdır. İyi bir takım olmanın faydasını anlamaları ve böyle bir takımın etkin üyesi olmanın neye yarayacağını fark etmeleri bu eğitimin temel amacıdır. Bireysel başarıdan ziyade ortak hedefe doğru hareket eden ve akışta olan takımların etkinliğini kavrayabilmek ve böyle bir takımın üyesi ya da lideri olmaya aday olmak da diğer amaçlar arasındadır.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz gerek iş hayatına hazırlık yaparken gerekse okulda takımlarla çalışırken bireysel performansın takım performansını arttırıcı etkisini fark edeceklerdir. Aidiyet ve katkı isteklerini ve motivasyonlarını kullanarak sinerji yaratacaklardır. Takımlarda ortak dil oluşturmak, hedef belirlemek, açık ve şeffaf iletişim kurmak, problem çözme ve geribildirim alma ve verme gibi etkin takımların temel unsurları hakkında detaylı bilgi sahibi olacaklardır. Bu eğitimde yapılacak aktivitelerle ve verilecek örneklerle etkin takımlarda yer almanın yaşamsal önemini fark edeceklerdir.
Genel Bilgi: Değişen dünyada yönetimlerde kişisel çalışmaların ve başarıların yerini birlik duygusu yaratan modeller almaktadır. Artık liderler ve çalışanlar kalite, insan ilişkileri, verimlilik gibi tüm sorumlulukları beraber paylaşmaktadır. Bu paylaşım, ortak katkı sağlama çalışmaları kurum, birim, bölüm veya herhangi bir grup içerisinde takımdaşlık kavramının yerleşmesini sağlamaktadır.
“Takım, takımın her bir üyesi kadar güçlüdür”
Kurum, birim, bölüm veya herhangi bir grubun toplam yeteneği; kurumu veya bölümü oluşturan insanların toplam yeteneği ile sınırlıdır. Takım olmak demek birlikte iyi geçinen insanlar topluluğu demek değildir. Takım olmak demek takımın ortak hedefine giderken takımın her bireyin sahip olduğu yeteneği takımın lehine sonuna kadar kullanılacağından herkesin emin olması demektir.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
2. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimizin sadece Bilişsel Zekâ değil aynı zamanda Duygusal Zekâ’yı da kullanmayı ve değerlendirmeyi öğrenmeleridir. Kendini Tanıma, Kendini Yönetme, Karşıdakini Tanıma ve Karşıdakini Yönetme olan Duygusal Zekanın 4 boyutunu da anlamalarını sağlayarak uygulayabilmeleri için beceriler kazandırmak öncelikli amaçtır.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz kendilerini ve karşılarındakileri daha iyi tanıyan, kendi duygularını tanımlayabilen, anlamlandıran, yöneten ve kendini karşı tarafa en uygun biçimde ifade eden bireyler haline geleceklerdir.
Genel Bilgi: Kendimizin ve başkalarının duygularını daha iyi algılamak, anlamak ve yönetmek için tüm duyguları daha yapıcı bir şekilde ele almamız ve duyguları daha iyi kullanabilmemiz için Duygusal Zekâ (EQ) becerilerine sahip olmamız gerekir. Bu beceriler, özel ve iş yaşamındaki başarı konusunda en az Bilişsel Zekâ (IQ) kadar önemlidir.
EQ, IQ’dan farklı olarak, geliştirilebilen bir zekâ türüdür zira EQ daha az kalıtım yüklüdür. EQ becerileri öğretilebilir. Böylece kendimizin ve gelecek nesillerin yaşam kalitesinde önemli bir fark yaratabiliriz. Daha sağlıklı nesiller yetiştirebilir, depresyondan, yeme bozukluklarına ve bağımlılıklara uzanan geniş bir yelpazedeki riskleri azaltabiliriz.
Duygusal Zekâsı yüksek olan bireyler, aile ve sosyal çevrelerinde iyi ilişkiler kurabilen, başarıyı daha kolay yakalayabilen, daha fazla üretebilen ve kariyerinde daha hızlı yükselebilen kişilerdir.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
2. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimize analitik düşünmenin kişiye problemleri hızlı ve etkili bir şekilde çözme yeteneği veren görsel düşünmenin kritik bir bileşen olduğunu göstererek, karmaşık problemleri daha basit, tek tek ve yönetilebilir küçük bileşenlere ayırarak, adım adım metodik bir incelemeye tabi tutma ve de bakış açısının “bir bütünü anlamanın en kolay yolu onu oluşturan küçük parçaları anlamaktan geçer” yaklaşımı olduğunu öğretmektir. Stratejik düşünme konusunda ise; iş hayatının, kişisel ve sosyal yaşantının da sürekli değişen koşullarla değişim gösterdiğinin farkına vararak geleceği bugünden öngörerek gerekli adımları önceden atmak için gerekli planlama ve aksiyonları almayı öğreneceklerdir.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz, Analitik Düşünme nedir, Analitik Düşünme nasıl geliştirilir, Analitik Düşünme neden bu kadar önemlidir, Stratejik Düşünme düzeyi ve tarzı, kısa ve uzun vadeli düşünme, değişim ihtiyacı ve algılama, misyon ve vizyon oluşturma konularında ipuçlarını öğreneceklerdir.
Genel Bilgi: Günlük hayatı daha kontrollü ve buna bağlı olarak da daha anlamlı yaşamak için Stratejik Düşünme kişilere ileriye dönük bir bakış açısı ile yaklaşmayı gerekli kılarken, Analitik Düşünme mevcut veya olası problemleri hızlı ve etkili bir şekilde çözme şansını verir. Sosyal yaşama ve de iş hayatına katkı sağlayan bu beceriler sayesinde kişilerin yaşamları daha planlı ve sürdürülebilir hale gelirken kişilerin hedeflerine ulaşmalarında uzun vadeli başarıları ortaya çıkar.
Günümüz sosyal toplumlarında her alanda rekabet söz konusudur.
Analitik ve Stratejik Düşünme Becerileri’nin kazanılması bireylere duygusal açıdan zorlandıkları hayatlarını yorumlamaya daha akılcı bir biçimde değerlendirmeye, doğru ve gerçekçi kararlar vererek bunları uygulamaya ve hedeflerini bu doğrultuda belirleyerek başarılarının devamlılığını sağlamaya yardımcı olur.
Analitik Düşünce bir problemin birden fazla çözüm yolunu keşfettirirken Stratejik Düşünme bu yolda en doğru ve sağlıklı adımları belirler. Bu özellikler de bireyleri özellikle rekabet ortamında daha da başarı kılar.
Eğitimin Amacı
Bu eğitimin ardından katılımcılar;
Eğitim İçeriği
İnsanın binlerce yıllık geçmişinde yaşam savaşında ayakta kalabilmek için en temel iki gücünden biri öğrenme, diğeri yaratıcılıktır. Bu iki güç, insanın uyumlanma yeteneğini artırmıştır. Uyumlanma yeteneği, insanın etkili ve verimli bir şekilde öğrenmesi ve öğrendiklerini çevik bir şekilde yeni duruma uyarlayabilmesidir.
Bugün yaşadığımız belirsizlik ve karmaşa insan için yeni bir durum değil. İnsan bu belirsizlik ve karmaşa içinde bedensel olarak sağlıklı ve zihinsel olarak esnek olduğu, yani öğrenebildiği için binlerce yıl hayatta kalabildi.
Dolayısıyla bugün yaşadığımız hızlı değişim, belirsizlik ve karmaşa karşısında ayakta kalabilmek için öğrenmeyi öğrenme ve öğrenme çevikliği hepimizin sahip olması gereken en önemli yetkinliklerin başında geliyor!
Bu webinarımızda öğrenme çevikliğinin ne olduğunu, öğrenmeyi öğrenmeyi, öğrenmede çevik olmanın yollarını, süper öğrenen olmayı konuşacağız.
Neler Öğreneceksiniz?
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
3. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimiz geleceğin dünyasında nasıl bir Liderlik anlayışına ihtiyaç duyulacağını ve ekiplerini daha etkin nasıl yönetmeleri gerektiği konusunda bilgi edinecek ve kendilerini hangi alanlarda ve konularda geliştirmeleri gerektiğini, etkin ve fark yaratan liderlik konusunda nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğreneceklerdir.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz “Liderlik Nedir ve Ne Değildir”, “Niçin Güçlü Liderlere İhtiyaç Var”, “Çok Farklı bir Gelecekte Liderlik Nasıl Olmalı” ve “Duygusal Zekanın Önemi”ni öğrenecekler. Ayrıca, liderliğin her şeyden önce insani değerlere önem vermek ve insanı odak noktasına koyarak yönetmesini bilme olduğunu ve de güçlü ve olumlu liderliğin ipuçlarının ne olduğunu kavrayacaklar.
Genel Bilgi: Herkes Lider olabilir mi?
Şayet Lider’i bir şirketten, ekipten veya siyasi partiden sorumlu biri olarak tanımlarsanız cevap
"Hayır, herkes lider olamaz” olur. Ama elbette bu lider tanımını son derece sınırlayıcı olur çünkü gerçekte akla gelebilecek her durumda sayısız lider türü vardır…
Aslında doğru cevap herkes lider olabilir. Ancak, asıl soru kimler “Etkili Liderler Olabilir?”
Etkili Liderler, kişileri, kitleleri etkiler ve başkaları için fark yaratır. Ayrıca, Etkili Liderler, insanların farklılıklarının anlar ve yönetim ve eğitim yöntemlerini bu farklılıklara göre şekillendirir ve önderleri olduğu kitlenin yapabileceklerinin en iyisini yapmalarını sağlar.
Herkes bir Lider olabilir, ancak Etkili Liderler her liderin sahip olmadığı ekstra bileşenlere sahip olduklarından, hepsi Etkili Liderler olamaz.
İnsanlar liderlik kurallarına uydukları sürece Etkili Liderler olabilirler…
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
3. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimizin stresin doğasını anlamaları sağlamak ve stresle ilgili tutumlarını değiştirmektir. Zor durumlarda ve koşullarda esneklik sağlayabilmek öncelikli amaçlar arasındadır. Duygusal dayanıklılığın temel unsurlarını keşfetmek ve bu konuda gelişim sağlamak ana hedeftir.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz stresi yönetilebilir bir unsur olarak algılayacaklar ve yaşamda karşılarına çıkan ve zor olarak algılanabilecek durumları daha olağan olarak kabul edip başa çıkmayı öğreneceklerdir. Mindfulness, özşefkat ve dayanıklılık kavramlarını deneyimleme ve yaşama geçirme şansı bulacaklardır.
Genel Bilgi: “Umutsuzken, değiştirilmesi imkânsız bir kaderi yaşıyorken bile hayatta kalmak için bir neden bulabileceğimizi hiçbir zaman unutmamalıyız.’’ Viktor Frankl
Bireyler duygusal esnekliğe sahip olduklarında hayatlarının her evresinde karşılaşabilecekleri zor durumlarda asla umutsuzluğa kapılmaz, şikâyet etmez ve aksine yaşanan zorlayıcı sorunlardan bir anlam çıkartmaya çalışır, çözüm yolları bulur ve karşılaştıkları sorunları kendi gelişim yollarında bir fırsata dönüştürür. Bu durumda da ileride karşılaşmaları olası zorluklar için öz yeterlilik geliştirirler.
Kendilerini çok daha yakından tanıyan kişiler, kendilerinde stres oluşturacak faktörleri doğru yönetebilir ve hatta stresten uzak kalmayı sağlayabilirler. Kendini tanıyan, kendi standartları ile tanışmış, kendisini yeterli hissedebilen kişiler kendi hayatları üzerinde etkili, yetkin, yeterli becerilere sahip olduğuna inanmış kişilerdir. Stres ile baş edebilme konusunda duygusal dayanıklılık ve esneklik konusunda donatılmış kişiler başarılı olur ve daha huzurlu, rahat ve mutlu bir yaşam sürerler.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
3. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimizin staj ve iş arayış süreçlerinde kendilerini en iyi şekilde temsil etmelerini sağlayacak şekilde CV’lerini hazırlamalarını ve iş/staj görüşmelerini efektif bir şekilde gerçekleştirmelerini sağlamaktır.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz yetkinlik bazlı görüşme teknikleri konusunda bilgi edinecek ve özgeçmiş hazırlarken dikkat etmeleri gereken konuları öğreneceklerdir.
Genel Bilgi: Her yıl üniversiteden mezun olan çok sayıda yetişmiş genç işgücü, hayallerindeki işe girmek için rekabet etmektedir. Üniversitede öğrenciyken staja kabul edilmek de rekabet avantajı sağlamak için ayrıca önem arz etmektedir.
Program; bursiyerlerin staj ve iş arayışlarında rakiplerinden farklılaşmalarını sağlayacak şekilde, CV hazırlamadan iş görüşmelerine kadar olan süreci başarı ile yönetmeleri için tasarlanmıştır.
Yetkinlik, üstün performansı vasat performanstan ayıran bilgi, beceri, kişilik özelliği, tavır ve değerler bütünüdür. Şirketler işe alımda yetkinlik bazlı iş görüşmeleri ile işe/staja alacakları çalışanların gelecek performanslarını anlamaya çalışmaktadır. Bu program yetkinlik bazlı iş görüşmeleri hakkında pratik bilgiler vermekte ve bursiyerleri bu görüşme metodolojisine hazırlamaktadır.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
3. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimiz hayatımızı olumsuz etkileyen ve zamanımızı çalan problemler ve çatışmalar ile nasıl başa çıkılabileceklerini, problemleri çözmek için nasıl bir süreç izlememiz gerektiğini, analiz etme ve farklı düşünme konusunda neler yapılması gerektiğini, bizi negatif duygulardan pozitif ve olumlu düşünmeye ve davranmaya yönlendiren, öz farkındalığımızı anlamaya yönelik neleri yapmamız gerektiğini bu eğitimde bulacaklardır.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz Problem/Çatışma’yı tanımlamayı öğrenerek, iş yerinde çatışmaya sebep olacak olası konular nelerdir, Problemin ve Çatışma’nın nedenleri nelerdir, Problem çıkmasını ve Çatışmayı önlemek için nelere dikkat etmeliyiz, kendimizi daha etkin nasıl yönetiriz, öz farkındalığımızı geliştirmek konularında neler yapmalıyız ile ilgili ipuçlarını bulacaklardır.
Genel Bilgi: Bir problem, eğer rahatsızlık hissi uyandırıyorsa ve çözüm yolları var ise problem olma özelliği taşıyor demektir.
Bir problem çözmek için öncelikle o problemi belirlemek gerekir. Daha sonra problemle ilgili ne anladığımıza, neyi bildiğimize dair cevapları vermemiz gerekir, bu da problemin anlaşılmasına işaret eder. Sonraki aşamada ise; tahminlere bağlı olarak çözüm önerileri geliştirilir. Bu tahminler; deneyimlerimiz göz önünde bulundurularak oluşturulur.
Problemi belirledikten sonra problemin çözümünde kullanılacak kaynaklar belirlenir ve bu doğrultuda bilgiler toplanır. Kaynaklar belirlendikten sonra çözüm önerilerinin problem çözmede etkin olup olmadığı araştırılır. Geliştirilen öneriler arasından çözüme en uygun olan bu aşamada belirlenir ve çözüme en uygun olduğu toplanan bilgiler ışığında ispatlanır. En son aşamada nihai bir sonuca varılır. Çözüm önerileri test edilerek genel bir sonuca varılır ve problemi çözmede etkin sonuçlar çıkaran bir rapor hazırlanır.
Problem çözme yönteminin bazı zorlukları olabilir. Örneğin uzun bir süreç olabilir ve her konuda uygulanamayabilir. Kaynakların temini maddi açıdan yük taşıyabilir. Raporun değerlendirme aşaması kolay olmayabilir.
Problem çözme yönteminin çok sayıda yararı vardır. Bu yöntemi uygulayanlarda ilgi ve istek uyandırır ve özgür bir düşünme ortamı sunar. Kaynak toplama sürecinde farklı fikirlerden yararlanma fırsatı sunar. Karar verme sürecinde düşünme yetisini geliştirir.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
4. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimizin karşılaştıkları kritik karar noktalarında, amaçlarını belirlemek, durumu net olarak anlamak, hedeflerine ve mevcut durumlarına göre en etkili şekilde karar alabilmek için nasıl yaklaşımlar sergileyebileceklerini kavramalarını sağlamak.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz kritik bir konuyu daha etkili şekilde değerlendirebilecek, içinde bulundukları durumu anlamaya nereden ve nasıl başlayacaklarını öğrenebilecekler. Karar alırken tüm bu analizleri nasıl kullanabileceklerini bilen bireyler olmaları hedeflenmiştir.
Genel Bilgi: Strateji kelimesini sıklıkla duyar ve hangi konular strateji ile ilgilidir, hangisi değildir sıklıkla tartışırız. Strateji, en basit haliyle, ulaşılmak istenen bir noktaya erişebilmek için neler yapmamız gerektiğini ama en önemlisi neler yapmamamız gerektiğini belirlemektir.
Bu eğitim içerisinde, stratejinin tarihçesine kısa bir yolculuk yapılacak ve stratejinin ne olduğu kadar ne olmadığına değinilecek. Eğitim içerisinde bir problemin tanımlanması, hedeflenen ile mevcut durum arasında kat edilmesi gereken yolu belirleyebilmek için ne gibi analizleri konumlandırması gerektiği ve tüm çıktıların bütünsel olarak nasıl değerlendireceği gösterilecek.
Geleneksel stratejik bakış açısının zaman içerisinde nasıl evrildiğine ve günümüzde strateji planlarken ne gibi konulara dikkat edilmesi gerektiğine odaklanılacak. Bu sayede herkes hem kişisel hayatlarında stratejik konuları daha etkili ele alabilecek hem de mesleki konulara daha stratejik yaklaşabilecekler.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
4. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimize kompleks problemlere yaratıcı çözümler üretebilmeleri için, geliştirilen yeni nesil insan odaklı problem çözme yöntemi hakkında fikir vermek ve burisyerlerimizde bu konuda farkındalık yaratmak.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz bir problemi etkili şekilde tanımlamayı, insan odaklı olmayı ve alışılmışın dışında fikir üretmek için yaratıcılıklarını nasıl tetikleyebileceklerini öğrenecekler.
Genel Bilgi: Her türlü iş alanında, karşılaşılan problemlere daha hızlı ve daha etkili çözümler üretebilmek için Stanford Üniversitesi'nde geliştirilen ve daha sonrasında bugünün büyük teknoloji şirketleri ve start-up'ları tarafından uygulanan bir yöntem günümüzde çok popüler hale dönüştü. Gün geçtikçe daha karmaşık problemler için daha hızlı çözümler üretmemiz ve bunu daha az kaynakla yapmamız gerekiyor. İşte tam bu noktada devreye tasarım odaklı düşünme ya da bir başka deyişle insan odaklı tasarım giriyor. Hedef kitlenizi ya da kullanıcılarınızı derinlemesine anlamak, onların ihtiyaçlarından yola çıkarak probleminizi yeniden tanımlamak doğru bir başlangıç noktası sunuyor.
Bu noktadan sonra fikir üretmek, üretilen fikirleri kullanıcılar ve hedef kitle ile test etmek ve fikrinizi buna göre yenilemek, bu problem çözme modelinin püf noktası. Gerçekleştireceğimiz eğitimde, tasarım odaklı düşünmenin ana prensiplerini bursiyerlerimize öğretecek ve üzerine bolca tartışarak içselleştirmelerini sağlayacağız.
Daha fazlasını merak edenler için en güncel ve besleyici kaynakların üzerinden geçeceğiz.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
4. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimizle koçluk, geri bildirim ve ileri bildirim gibi günümüz liderlik becerileri ile tanışmaları ve konuya ilişkin araç ve yöntemleri uygulamalı paylaşmaktır.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz geri bildirimin tanımını, çeşitlerini, geri bildirim vermeyi ve almayı, zorlayıcı taraflarını, bu tip diyaloglarda etkili olan belli başlı koçluk becerilerini öğreneceklerdir.
Genel Bilgi: Bu eğitim, “geri bildirim” kavramını, neden önemli olduğunu, geri bildirim vermeyi neyin bu kadar zorlaştırdığını ve gelişim olabilmesi için geribildirimi nasıl alıp vermek gerektiğini kapsamaktadır. Etkili bir şekilde iletilen geri bildirimler, kişilerin farkındalıklarını arttırmalarına, performanslarını yükseltmelerine, yeni beceriler geliştirmelerine ve başarıya ulaşmalarına yardımcı olur. Diğer taraftan liderlik konusundaki güncel araştırmalar, geçmiş performans yerine gelecekteki performansa odaklanıldığında geri bildirimin daha etkili olduğunu gösteriyor. Bu eğitim, geribildirim konusunu iş birliğine dayalı, gelecek odaklı, karşılıklı ve destekleyici konuşma olarak ele almanın önemini ve yollarını paylaşmaktadır. Ayrıca bu tip bir konuşmayı yürütmek için gerekli olan koçluk becerileri üzerinde durulacaktır; yani güçlü sorular sorarak, empati kurarak ve bazen de geri bildirim vererek, karşımızdakinin farklı düşünmesine ve kendi sorunlarını çözmesine nasıl yardımcı olabileceğimizi keşfedeceğiz.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
4. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimizin bu eğitimde beraber bir hedef doğrultusunda en etkili çalışma aracı olan Proje Yönetimi'nin esaslarını, metodolojisini, felsefesini ve fonksiyonlarını öğrenmeleri hedeflenmiştir.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz önlerine gelecek projelere nasıl yaklaşmaları gerektiğini, proje ve rutin işler arasındaki ayrımın ne olduğunu, projeleri hayata geçirmek için hangi aşamalardan geçildiğini ve nelere dikkat etmeleri gerektiğini öğrenecekler ve de her şeye proje denmesinden oluşan kafa karışıklığına uğramamak için daha net bir bakış açısı elde edeceklerdir.
Genel Bilgi: Agile Proje Yönetimi eğitimi, projelerinin ve hedeflerinin daha iyi yönetilmesiyle beraber sanatını ve bilimini öğrenmek isteyenler için de birçok faydayı beraberinde getirir.
Proje Yönetimi, birçok soruya cevap vermesi ve kurum/kuruluş ve organizasyonlara düzen katması nedeniyle iş hayatının temel süreçlerinden biridir. Bununla birlikte, Proje Yönetimi eğitimi, bir projenin yönetilmesi söz konusu olduğunda doğru becerilere ve bilgiye sahip olmanızı sağlamak için hayati önem taşır.
Bireylerin iş hayatında ya da sosyal hayatlarında birçok konuyu çözebilmelerine destek olacak bir maymuncuk hizmeti görecek Proje Yönetim kavramının temel unsurları hakkında bilgi sahibi olunması ve projelerin nasıl ele alınması gerektiğini ve hangi soruları sorularak ve nasıl cevaplanmasının öğrenilmesi hayat başarısında önemli bir unsurdur.
Proje Yönetimi eğitimi, zamanınızı ve kaynaklarınızı daha iyi anlayacağınız için daha donanımlı bir insan olmanıza yardımcı olabilir.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
4. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimiz insanları etkililiğe ulaştıran, kendilerini kaldıraç etkisi yaratan bir olgunluğa ve performansa taşıyacak, zamanla eskimeyen ilkeler öğrenecekler. Gerçek başarının içten dışa doğru olduğunu görecekler. İş ve özel yaşamında fark yaratmak ve daha etkili seçimlerle, hedeflere hızlı ulaşmaları için neler yapmaları gerektiğini öğreneceklerdir.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz hayatlarında hedeflerine ulaşarak daha etkili, mutlu ve huzurlu olmanın yolunun;
Sonuçlara ulaşabilmek için tam bir sorumluluk alma,
İş ve özel hayatında neyin önemli olduğunu tespit etme,
Sürekli olarak acil durumlara tepki vermek yerine, en önemli hedeflerine öncelik verme ve onları başarmak için çalışma,
Ortak fayda sağlayacak şekilde ilişki kurarak, etkili iş birliği yaratma,
Hayatın tüm alanlarında, dijital dünya dahil olmak üzere, etkili iletişim kurma,
Problem ve fırsatlara yaratıcı iş birliği ile yaklaşma ve üçüncü alternatifi arama,
Sürekli gelişim ve öğrenmeyi hayata entegre etme,
Hayatın dengesini kurma,
ile ilgili olduğunu ve tüm bunları nasıl yapacaklarını öğrenmiş olacaklar.
Genel Bilgi: Stephen Covey’in “Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı” kitabından uyarlanan eğitim, ilk üç alışkanlıkta (proaktif ol, sonunu düşünerek işe başla, önemli işlere öncelik ver) kişinin kendine yatırım yapmasına, ikinci üç alışkanlıkta (kazan kazan diye düşün, önce anlamaya çalış sonra anlaşılmaya, sinerji yarat) kişinin ilişkilerindeki gelişimi sağlayacak becerileri kazanmasına odaklanır. Yedinci alışkanlık (baltayı bile) ise tüm diğer alışkanlıkların daha iyi hale gelmesi için kişinin hayatın getirdiği zorluklarla baş etmesine destek olacak gücü ve beceriyi kazanmasını sağlar.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
4. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimiz “Müzakere” kavramının farklı kültürlerde ne manaya geldiğini anlayarak hem iş hem de özel hayatlarında nasıl daha fazla değer yaratabileceklerine dair içgörü geliştirecek ve bunu yaparken de karşılarındakilerle nasıl daha iyi ilişkiler geliştirebileceklerini öğreneceklerdir.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz müzakerenin temel kavramlarını, kendi müzakere stillerini ve güçlü yönleriyle gelişim alanlarını keşfedeceklerdir. Film sahneleri üzerinden analizlerle temel müzakere becerilerinin neler olduğuna dair pratik örnekler üzerine tartışma fırsatları bulacaklar.
Genel Bilgi: İş hayatında tüm bilgilerinizin bir arada kullanılabileceği en önemli yetkinliktir Müzakere becerisi. Birçok farklı bilgi alanının bir arada kullanıldığı bu beceri seti hem iş hem özel hayatımızda fark yaratmamıza ve ilişkide olduğumuz herkes ile pozisyonumuzu belirlememize sebep oluyor. Müzakerelerde hazırlık kalitesini arttırmak sonuç başarısına direkt etki ediyor. Burada dikkat edilecek unsurları baştan bildiğimizde girdiğimiz müzakerelerdeki başarı yüzdemizi yukarı doğru çekmek kolaylaşıyor.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
4. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimizin iş görüşmeleri, her türlü sunum ve karşılarındakileri ikna etme durumunda olduklarında daha iyi sonuçlar alabilmelerini ve kendilerinden daha emin hissetmelerini sağlamaktır.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz etkileme ve ikna dinamiklerini daha yakından tanıyacaklar ve karşılarındaki kişilere göre daha iyi bir strateji kurgulayarak istediklerini elde etme konusunda daha iyi seçenekler üretebilir hale geleceklerdir.
Genel Bilgi: Etkileme ve İkna stratejileri konusunda bilgi ve beceri sahibi olunduğunda karşınızda kim olursa olsun ve onlarla tartıştığınız konular ne olursa olsun, kendinizden emin olarak daha fazla güven içinde hissetmenizi ve bu duyguyu karşınızdakilere de geçirmenizi kolaylaştıracaktır. İş hayatında mesajlarınızı kısa sürede ve etkili biçimde sunmanızı sağlayacak “Asansör Konuşması” hazırlamak yaratacağınız etkiyi daha yukarı çekmenizi sağlayacak ve insanların derin ihtiyaçlarını anlamak ve konudan bağımsız etrafınızdakilere daha kolay erişmeyi sağlamak etkinizi yukarı çekerek, çatışmalara girmeden anlaşmaları daha kolay gerçekleştirmek, sizleri yaşamda daha öne çıkaracaktır.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
3. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimizin, Ekip Nedir, Neden Ekip olmalıyız, Ekip ruhu nasıl oluşturabiliriz, Etkin Ekip çalışması için neler yapılmalı, İletişimin gücü, Çözümün parçası olmak, Etkin Dinleme, Bağ kurmak, Etkin geri bildirim, Adil ve eşit davranmak, Ekip kurarken kişilik özelliklerinin önemi konularında ipuçlarına sahip olmaları.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz, eğitimin sonunda ekip çalışması ile ilgili güçlü ve inançlı bir ekip yaratmak konusunda nelere dikkat edilmesi gerektiğini, ekip olmadan başarıya ulaşmanın çok zor olduğunu, başarıya götüren ve başarının sürekliliğini sağlayan en büyük unsurun güçlü ekip kurmak olduğunu öğrenecekler.
Genel Bilgi: Her ekip üyesinin sunabileceği özel bir şey vardır.
Rekabetçi dünyada başarılı olmak için yeni ve taze fikirlere ihtiyaç var. Her türlü işletme bireysel fikirlerle katkıda bulunabilecek çeşitli insanlardan oluşan bir ekibe sahip olduğunda gelişir.
Ekipler birlikte çalışarak en çok işe yarayan çözümleri bulabilirler. Bir grup içinde iş birliği, beyin fırtınası, ekibin fikir alışverişinde bulunması ve bir şeyler yapmanın yaratıcı yollarını bulması zor sorunların çözülmesinde çok etkindir.
Ortak bir hedefe doğru ilerlerken oluşan yoldaşlık duygusu bireysel görevler yerine getirilirken destekleyici olur.
Takım çalışması moral oluşturur. Sonuç üreten bir şeye katkıda bulunduğunuzda, çalışmanıza değer verildiğini hissedeceksiniz. Birlikte çalışarak, bir ekibin üyeleri güçlü bir aidiyet duygusu ve birbirlerine ve ortak hedefe derin bir bağlılık hissederler.
Günümüzün bilgi ekonomisi, işlerimizin çoğu aynı meslek dalında bile olmayan başkalarıyla etkileşim kurmayı gerektirmektedir. Etkili ekip çalışmasına duyulan ihtiyaç, her işletme için kritiktir.
Senelik eğitim programınız içerisinde yer almaktadır. Tüm bursiyerlere açıktır.
Her sene aramıza yeni katılan bursiyerlerimiz için mecburidir.
Bu eğitiminin amacı; bursiyerlerimize Vakfımızı soru – cevap şeklinde anlatmak, Vakfımızın Yönetim Kurulunu, Gelişim Komitesini ve DEVAK Ekibini tanıtmak, DEVAK 360° Programı ile ilgili bursiyerlerimize detaylı bilgi vermek ve Online eğitim sistemi, Online grup koçluğu çalışmaları ve de Online sosyal ve kültürel etkinlikleri açıklamak ve nasıl gerçekleştirdiğimizi detayları ile izah etmektir.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz Vakfımızı yakından tanıyacak, DEVAK 360° Programımız hakkındaki tüm detaylı bilgilere ulaşabilecek, hangi sınıflarda hangi eğitimlerin alınması gerektiğini ve hangilerinin zorunlu, hangilerinin seçmeli olduğuna dair bilgi sahibi olacak ve en önemlisi katılacakları eğitimlerin içeriğini, amacını ve bu eğitimler sayesindeki kazanımlarını öğrenebilecekler.
Genel Bilgi: Fransızca ‘’orientation’’ kelimesi, rehberlik sağlama ve yönlendirme anlamlarını taşımaktadır.
Oryantasyon uygulaması olmayan kurumlarda bireyler kurum ile ve birbirleri arası iletişim kurmakta zorlanabilir. Oryantasyon, kurumu yakından tanıtarak bireylerin kuruma hızlı bir şekilde uyum sağlaması ve iletişim becerilerini geliştirmesi için uygun bir ortam sunar. Bireylerin iletişim becerilerinin gelişmesiyle takım çalışmasına yatkınlıkları ve performansları artar. Oryantasyon ile bireyler kurum içerisinde gelişime ve değişime açık olabilme fırsatı elde eder. Kurumlar efektif bir oryantasyon program uyguladıklarında bireylerin kurum içerisinde yaratıcılık faaliyetleri desteklenir.
Kurumların hedef kitlelerine yönelik olarak programa başlangıçlarını müteakiben organize ettikleri bu eğitim, kurumları ve içerisinde bulunan birimleri yakından tanıtmayı ve bir aidiyet hissi kazandırmayı amaçlar. Aidiyet hissinin oluşmasıyla kurum içi bireyler arasında güven ilişkisi doğar.
Oryantasyon programı ile bireyler, programın gerekliliği olan bilgileri edinerek, orta ve uzun vadede yetkinlikler kazanır.
Opisyonel eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
Tüm bursiyerlerimize açıktır ve katılım mecburi değildir.
Bu eğitiminin amacı; bursiyerlerimizin iş hayatının temposu içinde dinamizmlerini koruyarak kişisel bakımları konusunda daha özenli olmanın önemini kavramaları, bunu temizlik ilkelerine uygun biçimde nasıl yerine getirebileceklerini ayrıntılı olarak öğrenmeleridir. Bursiyerlerimizin sürdürülebilir sağlıklı bir gelecek oluşturmalarına destek olmaktır.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz, kişisel bakımın bireyin kendisi ile sınırlı bir alan olmadığını, çok yönlü önemli etkileri olduğunu kavrarlar ve kişisel bakım ile insan ilişkileri, özgüven ve kurumsal imaj arasındaki ilişkiler konusunda farkındalık kazanırlar.
Genel Bilgi: Her zaman, güzel, bakımlı ve sağlıklı olabilmek, olduğunuzdan daha da zinde bir görünüme kavuşabilmek, hep fark yaratmak ve dikkat çekmek için aradığınız her şey bu eğitimde.
Sağlıklı olmak ve daha iyi bir hayata sahip olmak herkesin hakkıdır.
Kişisel bakımın en önemli faydası daha sağlıklı ve kaliteli bir yaşama sahip olmaktır. Bireyin kendine güveni artırır ve kişisel ilişkilerini olumlu yönde etkiler. Kişisel bakımına dikkat edenler toplumda çabuk kabul görür ve bu kişinin kendine özgüvenini arttırarak, topluluk içinde rahat etmesini ve hatta bazı durumlarda üstünlüğünü sağlar.
Kişisel bakım vücudunuza nasıl baktığınızdır. Hijyen uygulamalarını sürdürmek, kendinize bakmamanın neden olduğu hastalıkların yayılmasını ve tıbbi rahatsızlık riskini azaltır. Hem fiziksel hem de zihinsel sağlığı korumak için önemlidir.
Kişisel bakım, bireylerin birçok kapıyı açabilmek için hayat boyunca ellerinde tuttukları en önemli anahtar olacaktır.
Yıllık eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
4. Sınıf bursiyerleri için planlanmıştır ve katılım mecburidir.
Bu eğitimin amacı; bursiyerlerimizin topluluk önünde güven uyandıran, etkili konuşmalar yapmalarını sağlayacak bilgilerin derlenmesidir. Aynı zamanda dili etkin ve doğru kullanmak yönünde bilgi paylaşımı da amaçlanmaktadır.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz iletişimlerini etkili hale getirebilecek bilgileri edinecek ve ilham yaratan etkili konuşmalar yapmayı başarabilmek için ipuçlarını öğreneceklerdir.
Genel Bilgi: Kendini doğru ifade etmek, bildiğini karşı tarafa doğru aktarabilmek, kişinin iş ve özel yaşamındaki en önemli meselelerinden biridir.
Bu eğitim, bursiyerlerin, topluluk karşısında konuşma becerilerini geliştirmek konusunda destek verirken aynı zamanda dili (Türkçe'yi) doğru ve etkili kullanarak başarılı iletişim kurabilme yeteneklerini geliştirmek, akıcı bir konuşma ile kişiler arası etkili iletişim kurmalarına katkıda bulunmak ve başarılı konuşmaların nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin tekniklerin iletilmesi amacını taşır.
Opisyonel eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
Tüm bursiyerlerimize açıktır ve katılım mecburi değildir.
Bu eğitiminin amacı; bursiyerlerimizin pratik formüller, düzenlemeler ve sunumlar yoluyla hız ve mükemmel kullanımda çeviklik kazanarak basit veri sağlayıcısını mükemmel bir analiz sunucusuna dönüştürebilmeleridir.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz, excel sekmeleri, kısa yollar hakkında bilgilerle donatılacak, formüller hakkında geniş bilgi sahibi olacak ve excel'i fare olmadan kullanmayı öğrenecekler.
Genel Bilgi: Excel'in hızla büyüyen şirketlerin çoğunda PowerPoint programının yerini aldığını biliyor muydunuz?
Dünya genelinde en çok kullanılan Office Programları içerisinde ilk yeri Word Programı alırken ikinciliği Excel Programı yer almaktadır. İş hayatında hangi sektör ve hangi pozisyonda olunduğuna bakılmaksızın en çok kullanılan programlardan birisidir.
Her türlü veri Excel ile düzenlenebilir, Excel ile hesaplamalar yapıp özet tablolar hazırlanabilir, kısacası iş hayatında tüm işleriniz için Excel’i kullanabilir ve iş hayatınıza yön verebilirsiniz!
Excel'i kullanmak hiçbirimiz için yabancı değildir, ancak Excel'i etkili ve verimli bir şekilde kullanmak, yüksek kaliteli veriler ve doğru analizler sunmayı sağlar.
Opisyonel eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
Tüm bursiyerlerimize açıktır ve katılım mecburi değildir.
Bu eğitiminin amacı; bursiyerlerimizi katılımcı liderlik ve çatışma yönetimi metodolojisi olan “Derin Demokrasi” ile tanıştırmak ve farklı görüşlere, seslere açık olmanın neden önemli olduğunu vurgulayan bir model paylaşmaktır.
Bu eğitim sayesinde; bursiyerlerimiz, yer aldıkları grupların dinamiklerini okuma ve çıkacak anlaşmazlıkların ilk işaretlerini görme ile ilgili bilgi edinecek ve dönüşüm yaratabilmek için “negatif” olarak algıladıkları sesleri sisteme dahil etmenin ne kadar kritik olduğunu göreceklerdir.
Genel Bilgi: Derin Demokrasi, fasilitasyon, karar verme, çatışma yönetimi ve katılımcı liderlik metodolojisidir. Söylenmesi zor ve gizli kalan görüşler dahil olmak üzere bütün seslerin duyulmasını sağladığı için zorlayıcı problemlerin çözümünü mümkün kılan sıra dışı ve yenilikçi bir yöntemdir. Grup dinamikleri ile başa çıkmak, etkili karar almak, çatışmaları yönetmek için yöntem ve araçlar sağlar. Her görüşün önemli olduğunu vurgulaması ve daha bilge kararlar alabilmek için sadece çoğunluğun değil azınlığın da görüşlerine değer vermesi onu ‘demokratik’ yapar. Bu eğitim, katılımcıları Derin Demokrasi metodolojisi ile tanıştırmayı, grup içinde ortaya çıkan kişiler arası dinamiklere yeni bir bakış açısı sağlamayı ve anlaşmazlıkların ilk işaretlerinin nasıl okunabileceğini aktarmayı hedeflemektedir.
Opisyonel eğitim programınız içerisinde yer almaktadır.
Tüm bursiyerlerimize açıktır ve katılım mecburi değildir.
Bu eğitiminin amacı; insanı harekete geçirmektir. “Her Şey Seninle Başlar” Eğitimi, bilmekten öte yapabilmeyi vurgular. Beklemek yerine, ilerlemeyi savunur. Başkasından ummak yerine, kendine liderlik etmeyi anlatır. İnisiyatif almayı, irade gücünü kullanmayı, kendi başarısından sorumlu olmayı vurgular. Suçlamak yerine sorumluluk almayı yüceltir. Başarı cesaretimizi nerede kaybettiğimizi, özgüvenimizi nasıl geri kazanacağımızı açıklar.
Bu eğitim sayesinde; bugüne kadar eğitimi almış kişilerde gözlemlenen gelişmeler arasında başarısızlık korkusunu yenme, inisiyatif alma, iç disiplin, başarı motivasyonu, azimli mücadele gücü, sistemli ve çevik çalışma, güçlü ve geliştirilebilir yanlarını tanıma, ataleti yenme yer almaktadır. Ayrıca katılımcıların “hedef büyütme”, “başarı odaklı düşünme” ve “üstün performans gösterme” eğiliminde belirgin değişiklikler gözlemlenmektedir.
Genel Bilgi: “Her Şey Seninle Başlar” kitabı bugüne kadar 1.250.000 okura ulaşarak türünde Türkiye rekoru kırdı. Kitabın seminerine de 14 yılda, 45’ten fazla şehirde 100.000’i aşkın insan katıldı. 2018 yılında Mümin Sekman tarafından kitaptan yola çıkarak “Eğitmen Eğitimi Programı” oluşturdu. Yazar eğitimi verecek kişileri bizzat seçti ve eğitimde kullanılan materyalleri tasarladı. Eğitmenleri standartlara uygun sunum için eğitip hazırladı.
“Çoğu insan dünyayı değiştirmek ister, ama iş kendinden başlamak istemez” der Tolstoy. “Her Şey Seninle Başlar” Eğitimleri bunu değiştirmek için yola çıktı. Kalıcı ilerlemeler insanın kendinden başlar.
“Her Şey Seninle Başlar” Eğitimi; sorumluluk almayı, başarı disiplini geliştirmeyi, irade gücünü artırmayı, mesleki motivasyonu yönetmeyi, özgüven kazanmayı, sıkı ve sistemli çalışmayı, kişinin en iyi versiyonunu bulmayı anlatıyor.